Press release

March 3, 2011

Case against the Wall Street Journal:
Alstom satisfied with court’s decision

In 2008, the Wall Street Journal published a series of articles alleging that Alstom had put in
place a vast system designed to corrupt civil servants. In September 2008, considering that
this allegation, not supported by the slightest proof, greatly harmed its image and commercial
relationships, Alstom lodged a complaint for libel against the author of the articles.

In its ruling on 1 March, 2011, the Nanterre Criminal Court, in France, confirmed the “/ibellous
nature’ of this allegation and emphasised that “none of the many pieces of information
(presented by the author for his defence) proves the existence of a system of corruption” within
Alstom. However, considering that he acted “/n good faith’, the Court discharged the author.

Alstom has always maintained that the Wall Street Journal articles were based merely on
unfounded speculation and has constantly reaffirmed its commitment to the strict respect of
the stringent ethics rules the company has implemented. Alstom will not appeal as it considers
that the Court has established that the company was right on the substance of the case.

Press contact
Philippe Kasse, Stéphane Farhi - Tél +33 1 41 49 29 82 /33 08

philippe.kasse@chg.alstom.com, stephane.farhi@chg.alstom.com

Investor relations
Emmanuelle Chatelain, Juliette Langlais - Tél : + 33 1 41 4937 38/ 21 36
emmanuelle.chatelain@chg.alstom.com , juliette.langlais@chqg.alstom.com

Website www.alstom.com

ALSTOM - 3 avenue André Malraux - 92309 Levallois Perret Cedex A LS I 6) M



